תצפית כוכבים במדבר

בין אם אתם מתכננים חופשה או שאתם רק רוצים ליהנות מקצת זמן איכות בעצמכם, תצפית כוכבים במדבר היא דרך מצוינת להירגע. אם אתה מעוניין בכוכבים, עליך לדעת כמה דברים שיעזרו לך למצוא את המקום המושלם.

תצפית כוכבים במדבר – האם זה טוב?

בין אם אתה צופה בכוכבים עצמאי או מטייל מנוסה, ישנם כמה מקומות בעולם שיש להם פוטנציאל צפייה בכוכבים בשמיים. להלן מספר טיפים להפקת המרב מחוויות הצפייה בכוכבים שלך.

מדבר אטקמה בצ'ילה הוא מקום נהדר לצפייה בכוכבים. עם האקלים הצחיח והנוף הצחיח, השמיים בהירים ברוב לילות השנה. זהו אחד המקומות הטובים ביותר בעולם לחזות בצבעים המשתנים של שמי הלילה.

בהתחשב בכך שמדבר אטקמה ממוקם בצ ' ילה, השמיים ברורים יותר מאלה שברוב המדבריות האחרות על פני כדור הארץ. האקלים של המדבר נשלט במידה רבה על ידי רכס הרי האנדים, החוסם את הגשם מלהגיע למדבר. זה דבר טוב, מכיוון שזה אומר שהשמיים נקיים מאבק. זה גם דבר טוב, מכיוון שאבק מופחת משפר את הצפייה בכוכבים.

אתר נוסף הקשור לאסטרו הוא מעיינות בורגו במדבר הנמוך של דרום קליפורניה. זהו מקום נהדר לצפייה בכוכבים, והוא גם השער לפארק המדינה אנזה-בורגו. השמיים בהירים ברוב הלילות בשנה, והאזור הזה חופשי יחסית מעסקים מקומיים. בהתחשב בכך שזה הבית של דירת המלח הגדולה ביותר בצ ' ילה, זה עשוי להיות מקום טוב לצאת לטיול בכוכבים.

למה ללכת לתצפית כוכבים במדבר?

ביקור במדבר לצפייה בכוכבים יכול להיות כיף גדול, אך חשוב לנקוט בכמה אמצעי זהירות. חלק מהמדבריות יכולות להיות קרות מאוד, וכדאי לשקול את מזג האוויר לפני שתצאו החוצה. כמו כן, דאגו להתלבש בשכבות. זה יחמם אותך ויעזור לווסת את טמפרטורת הגוף שלך.

במדבר, סביר להניח שאתה תהיה על הרגליים במשך זמן רב. אתה צריך לקחת כיסא מתקפל קל איתך כדי להפחית את המתח.

כדי לראות את הכוכבים הטובים ביותר, אתה צריך לבקר על ירח חדש. זה הזמן הטוב ביותר לראות את שביל החלב. אתה יכול לגלות מה שלב הירח הוא עבור המיקום שלך על ידי בדיקת לוח השנה הירחי.

שביל החלב הוא רצועת אור המשתרעת על פני השמים מצפון לדרום. להקה זו ממוקמת בין הכוכבים מזל קשת ועקרב. ביקור במדבר במהלך ירח חדש יעזור לך לראות את רוב הכוכבים.

ייתכן שתרצה גם לבדוק אפליקציית צפייה בכוכבים. אלה זמינים הן עבור מכשירי אנדרואיד והן עבור מכשירי אנדרואיד. אפליקציות אלה יעזרו לכם לראות את הכוכבים במציאות מוגברת. הם גם מאפשרים לך לשנות את התאריך או השעה.

ישנם מספר מצפה כוכבים ברמה העליונה במדבר אטקמה. אתה יכול גם לקחת סיור בכוכבים, אשר היא דרך מצוינת ללמוד על שמי הלילה ואת הכוכבים. תינתן לך טלסקופים לשימוש, ותלמד על כוכבי הלכת והגלקסיות.

תצפית כוכבים במדבר – מה הזמן הטוב ביותר?

בין אם אתה צופה בכוכבים מושבע או רק מתחיל, חשוב לדעת את הזמן הטוב ביותר לצפות בכוכבים. אתה צריך לדעת מתי לצאת ולהיות מוכנים מזג האוויר והתנאים. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל.

הזמן הטוב ביותר לצפות בכוכבים הוא כשהירח לא בחוץ. הסיבה לכך היא שהירח מאיר את השמים ומפחית את מספר הכוכבים. ניתן גם להציג את שביל החלב בעין בלתי מזוינת. להקת אור זו משתרעת על פני מזל קשת ועד מזל עקרב.

זמן טוב נוסף לצפייה בכוכבים הוא בלילה בהיר. זה חשוב במיוחד כשאתה מנסה לבחור קבוצות כוכבים וכוכבי לכת. במיוחד בחצי הכדור הצפוני, שביל החלב נראה בצורה הטובה ביותר לאחר שקיעת השמש והשמיים מתבהרים.

במהלך החורף, המדבר נעשה קצת יותר קר, אבל יש פחות מבקרים. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לראות את הליבה הגלקטית.

שביל החלב נראה בצורה הטובה ביותר כאשר השמש נמצאת מתחת ל -18 מעלות האופק. ניתן גם להציג את הליבה של הגלקסיה אם השמים ברורים.

כדאי גם לבדוק את מזג האוויר המקומי כדי לראות אם יש עננים או מזג אוויר סגרירי אחר. כדאי גם לבדוק את זמני הזריחה והשקיעה. זה חשוב במיוחד אם אתה צופה בכוכבים במיקום מרוחק.